رئیس آژانس فدرال پزشکی و بیولوژیکی روسیه از تاثیر داروی ضد مالاریای مفلوکین در درمان بیماران کرونایی خبر داد.

دارو ـ کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی آژانس فدرال پزشکی و بیولوژیکی روسیه نوشت: ورونیکا اسکوارتسووا، رئیس آژانس فدرال پزشکی و بیولوژیکی روسیه، گفت: آزمایش بالینی داروی مفلوکین نشان می‌دهد این دارو برای مداوای بیماران کرونایی با وضع سلامتی میانی نتایج خوبی داده است. 

وی بیان کرد: تحقیقات بالینی در مورد داروی مفلوکین ادامه دارد و این دارو در مقایسه با داروهای دیگر برای مداوای بیمارانی که در وضع نه چندان بدی قرار دارند، امتیازاتی دارد. 

اسکوارتسووا ادامه داد: دست‌کم حال ۷۰ درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا پس از استفاده از این دارو بهتر می‌شود. نکته جالب این است که در پایان هفته نخست استفاده از داروی مفلوکین در ۶۰ درصد بیماران ویروس کوویدـ۱۹ از بین می‌رود.

رئیس آژانس فدرال پزشکی و بیولوژیکی روسیه افزود: داروی مفلوکین در ۲۶ درصد بیماران عوارض جانبی داشته است، اما به آسانی می‌توان این عوارض را تحمل کرد که از آن جمله اخلال در کار قلب و به هم خوردن ساعات خواب است. 

  • شیوه‌ای جدید برای درمان بیماران کرونایی

گفتنی است رئیس پژوهشگاه فیزیولوژی و ایمنولوژی آکادمی علوم روسیه به تازگی از آغاز به‌کارگیری شیوه‌ای جدید برای درمان بیماران کرونایی خبر داده است.

روزنامه روسی «ایزوستیا» به نقل از والری چرنیشف عضو آکادمی علوم روسیه و رئیس پژوهشگاه فیزیولوژی و ایمنولوژی آکادمی علوم روسیه نوشت: شیوه جدید شامل تنفس ترکیبی از هلیم و اکسیژن داغ می‌شود.

به گفته دانشمند روس، در زمان حاضر از این شیوه به همراه شیوه تهویه شش‌ها در بیمارستان‌های سن‌پترزبورگ و کومی برای درمان بیماران کرونایی استفاده می‌کنند.

آناستازیا راکووا، معاون شهردار مسکو، پیش‌تر گفته بود بیماران کرونایی با استفاده از پلاسما معالجه می‌شوند و این شیوه ثمربخش است و حال بیمارانی که با این شیوه مداوا شده‌اند رو به بهبودی است. 

  • تلاش روس‌ها برای تهیه واکسن

میخاییل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه، به تازگی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، گزارش داد که واکسن کرونا آماده شده و آزمایش آن آغاز شده است.

رئیس‌جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که واکسن کرونا در آغاز ماه سپتامبر برای واکسیناسیون مردم آماده شود.

براساس آخرین اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه، شمار افرادی که در این کشور کرونا گرفته‌اند ۲۶۲ هزار و ۸۴۳ نفر است که از این میان ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر بهبود یافته‌اند و ۲ هزار و ۴۱۸ تن نیز فوت کرده‌اند. 

کد خبر 511988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha